Начало / Наука и проектиране / Направление "Научни изследвания" / Конкурси за научни разработки за усвояване на субсидията при УАСГ / Приоритетни научни области

Приоритетни научни области

ПРИОРИТЕТИ ЗА НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ В УАСГ

Приети на заседание на АС на УАСГ № 39/14.06.2023 г. 

  1. Политики за устойчива архитектура и строителство.
  2. Приложение на фундаменталните науки в архитектурно-строителните изследвания и дейности.
  3. Устойчиво развитие на регионите и селищата, управление на ресурсите.
  4. Дигитализация на проектирането и строителството и в експлоатацията.
  5. Нови материали, технологии и възобновяеми енергийни източници в строителството.
  6. Производство и използване на нови материали, включително и базираните на нанотехнологии.
  7. Нови технологии в устройственото планиране и инвестиционното проектиране.
  8. Памет, идентичност, толерантност, материално и нематериално културно наследство.
  9. Повишаване на антисеизмичната обезпеченост на сградите и съоръженията.
  10. Оценка на риска и обезпечаване на конструкциите и съоръженията срещу аварии, пожари, тероризъм, природни бедствия в условията на климатичните предизвикателства.
  11. Изграждане, експлоатация, реконструкция и поддържане на критичната инфраструктура в строителството и водното стопанство.
  12. Изграждане на съвременна инфраструктура и високоскоростни пътни и железопътни магистрали.
  13. Решаване на екологични проблеми, свързани с водите и почвите.
  14. Използване на отпадъчни продукти в производството на строителни материали.
  15. Перспективи за кръгова строителна индустрия за нулево замърсяване.
  16. Развитие и приложение на съвременни методи в геодезията, картографията и дистанционните изследвания.
  17. Развитие на теорията на архитектурата, строителството и геодезията и нормативната база.

 

Развитие на научната инфраструктура като общ приоритет на университета, независимо от научната област

Приоритетните направления са актуализирани с приемането на Правилник за управление на научноизследователската дейност /Система „Наука“/